高専生だった私が出会った世界でたった一つの天職 紗倉まな著 宝島社 (2015/1/15)

高専生だった私が出会った世界でたった一つの天職 紗倉まな著 宝島社 (2015/1/15)

まだデビューして3年目に書いた本だから、今はどう思っているのか。「働くおっぱい」でも同じようなことを書いていたから、変わっていないんだと思う。

お金のためにじゃなく、憧れてAV女優になった著者。今でも約月1本のペースで作品を出し続けています。

ところが、今の単体女優はデビュー作で売れたら、月に5本も6本の作品を出す。若いからできることだけど、女優が使い捨てになっているようで、今後のAV業界が心配です。

昔、1本1万円以上していたAV作品が、今では2〜3千円です。写真集よりも安いくらいです。AV界の再編も続いていますが、その中で収益を上げていくのは大変でしょう。金利ゼロ政策は単に企業重視の政策であるだけでなく、利潤率が限りなくゼロに近づいているということです。機械化で労働者を排除し続けていますが、機械は利潤を生みません。労働の搾取速度を上げるだけです。そして、それには限界があります。ですから、安い労働力を生み出し続けているわけです。

彼女が目指している「職業柄のネガティブなイメーを払拭」するときは資本主義が崩壊するときです。資本主義の原動力は、「聖と俗」「建前と本音」などの「矛盾」です。お金が一番いい例ですが、「性」についても同じです。必要不可欠で素晴らしいものでありながら汚れた、穢れたものでもあります。世界が商品という「性」で溢れ、「性」について話すことを強制されながら、表立って話をすることがはばかられる。時と場所を限定されるのです。彼女が「履歴書の職業欄の記入」に躊躇を感じるのもそのためです。

しかし、世界は変わります。変わらざるを得ないのです。彼女がAV業界の内実について描くこともその変革の力の一つになります。「性」は「聖」でも「俗」でもない当たり前の人間の営みになります。それはお金が聖でも俗でもなくなることです。みんなが「本音と建前」を使い分けることの必要がなくなる社会です。

私はAV女優としての「紗倉まな」、それは人間としての「紗倉まな」を応援します。



⟨impressions⟩

Since she still wrote her third year after debut, what do you think now? I wrote the same thing in "Working Boobs", so I think it hasn't changed.

The author who became an av actress yearn for not money. She continues to produce works once a month.

However, if the current single actress sells her debut work, she will release 5 or 6 works a month. They can do it because they are young, but the actress seems to be disposable, so I am worried about the AV industry in the future.

AV works that used to cost more than 10,000 yen each, are now 2 to 3000 yen. It's cheaper than a photo book. The AV industry is continuing to be reorganized, but it will be difficult to make a profit in that. The zero interest rate policy is not just a company-oriented policy, but the profit rate is approaching zero. Mechanization continues to eliminate workers, but machines do not make a profit. It only speeds up the exploitation of labor. And it has its limits. Therefore, it continues to produce cheap labor.

When she wants to "eliminate the negative image of a profession", it is when capitalism collapses. The driving force of capitalism is "contradiction" such as "Saint and profession" and "Takzen and true intention". Money is the best example, but so is "sex." It's an indispensable and wonderful thing, but it's also dirty and dirty. The world is full of "sex" as a product, and it is difficult to talk openly while being forced to talk about "sex". You are limited in time and place. That's why she feels hesitant to fill in the occupation field of her resume.

But the world will change. It has to change. Drawing on the reality of the AV industry is one of the powers of that transformation. “Sex” is a natural human activity that is neither “holy” nor “professional”. It means that money is neither sacred nor profane. It is a society in which everyone does not have to use "honest and temae" properly.

I support "Mana Sakura" as an AV actress, and "Mana Sakura" as a human being.




[出演者(プロフィール)]

紗倉 まな (さくら まな) プロフィール
1993年生まれ。千葉県出身。グラビア活動を経て、高等専門学校在学中の2012年に、SODクリエイトよりAVデビュー。あどけなさの残るベビーフェイスとFカップの巨乳が生むギャップに加え、現役高専生という肩書きが話題を呼び、デビュー作の『紗倉まな AV Debut』は3万枚を超えるトップセールスを記録した。2015年現在は、人気AV女優でありながら、コラムやエッセーの執筆をはじめ、バラエティー番組、映画へ出演するなど、既存の枠にとらわれない新時代のAV女優像をマイペースに構築中。



高専在学中にAVデビュー。タイトル総売上枚数10万超の人気女優が語るデビューのきっかけやAV業界の裏話。14歳のとき、父の書斎で…AV女優を夢見た笑撃のきっかけとは!?AV女優紗倉まな初著書。




高専生だった私が出会った世界でたった一つの天職 紗倉まな著 宝島社 (2015/1/15) [拡大]



[]


シェアする

フォローする