閻魔堂沙羅の推理奇譚 2020日 渡辺良雄、葛西勇也、石川慎一郎、鈴木航演出

閻魔堂沙羅の推理奇譚 2020日 渡辺良雄、葛西勇也、石川慎一郎、鈴木航演出
オムニバスで有名所を集めてくるところは「あのコの夢を見たんです。」と共通ですね。

4回目まで観ました。

賀喜遥香ちゃん、すごく可愛い。

黒島結菜、いやあ「いい女」になってきました。ちょっと顎が出てきたかな。これからも応援します。

原作を読んでみたくなりました。「外ばかりを批判している。条件は生まれながらに違うのだから、それをどう活かすかだ。」的な沙羅の台詞がありました。励みにはなるけど、現状肯定はどうでしょうね。「ないものねだり」をしても仕方ないけど、何でも本人の責任にするのはどうかな。

内側ができるということは外側ができるということです。自分を見つめるのは他人を見つめること。自己批判は社会批判なのです。分けて考えることはできない、というか分けて考えることに問題があるのです。現状を認めることは大事です。でも、それは現状を肯定することと同じではありません。認めるがゆえに批判する、内側も外側も。そういう姿勢が大切だと思います。

Sat Nov 28 2020 10:46:41 (JST)



⟨impressions⟩

The place where famous actors and actresses are gathered on the omnibus is the same as "I had a dream of that girl."

I watched up to the 4th episode.

Haruka Kaki is so cute.

Yuina Kuroshima, she has become a "nice girl". I wonder if she has a little chin. I will continue to support you.

I wanted to read the original. "You are criticizing only the outside. The conditions are different by nature, so how do you make use of it?" It's encouraging, but how about affirming the status quo? There is no choice but to "begging for something that isn't there", but I think it's different to take responsibility for everything.

Being able to do the inside means being able to do the outside. To look at yourself is to look at others. Self-criticism is social criticism. It is not possible to think separately, or there is a problem in thinking separately. It is important to acknowledge the status quo. But that is not the same as affirming the status quo. I criticize because I admit it, both inside and outside. I think that kind of attitude is important.

Sat Nov 28 2020 10:46:41 (JST)




周りが巧すぎて、あやみちゃん可哀想。

面白く観てたけど、結局内容は薄っぺら。「ライト」ノベルそのものです。

最終回を見ている途中に、荷物が届きました。「性の歴史」第4巻でした。早いな。クリスマス頃だと思って予約してたのに。21日。もうすぐクリスマスかぁ。第1刷。うれしい。なんか、ジョン・レノンの贈り物みたい。この本読んだら死ぬのかな。やだな。まだ「ブルシット・ジョブ(クソどうでもいい仕事)」読みかけなのに。マルクス・ガブリエルも批判しちゃったしなあ。(誰も「いいね」も「リツイート」もしてくれない。)

グレーバーがあと2年早く出版してくれていたならなあ。仕事止めなかったのに。止めたかもしれない。止めてみないとわからないからね。「人間は社会的な動物」。実感しています。今は外に出るのもしんどいです。ネコでも飼えればまた違うんだろうけどね。世話する時間はあるんだけど、飼う場所がない。

手が痙攣します。膝が痛い。

Wed Dec 23 2020 08:16:59 (JST)



⟨impressions⟩

Ayami-chan is sorry because her surroundings are too skillful.

She watched it interestingly, but in the end the content was thin. It's a "light" novel itself.

While I was watching the final episode, my luggage arrived. It was the 4th volume of "History of Sex". It's early. I made a reservation because I thought it was around Christmas. 21st. Is it Christmas soon? First print. I'm happy. It's like a gift from John Lennon. I wonder if I will die if I read this book. Yadana. I'm still reading "Brusit Job". Markus Gabriel has also criticized it. (No one likes or retweets.)

I wish Graeber had published it two years earlier. I didn't stop working. I may have stopped. You won't know until you stop. "Human is a social animal". I feel it. It's hard to go out now. It would be different if I could keep a cat. I have time to take care of it, but I don't have a place to keep it.

My hands are cramping. My knee hurts.

Wed Dec 23 2020 08:16:59 (JST)




[出演者(プロフィール)]

演出:渡辺良雄 葛西勇也 石川慎一郎 鈴木航
制作統括:出水有三
原作:木元哉多
脚本:古家和尚
音楽:岩崎琢
<出演>
中条あやみ:閻魔沙羅
<ゲスト出演>
小関裕太(第1話)  古畑星夏(第1話)  中山義紘(第1話)  田中亨(第1話)  竹本真之(第1話)  中川浩三(第1話)  賀喜遥香(第2話)  橋本じゅん(第2話)  黒島結菜(第3,4話)  山下リオ(第3,4話)  要冷蔵(第3,4話)  木全晶子(第3,4話)  木内義一(第3,4話)  小堀正博(第3,4話)  R-指定(第5話)  一ノ瀬ワタル(第5話)  川上千尋(第5話)  中川晴樹(第5話)  村上淳(第6話)  上川周作(第6話)  牧瀬里穂(第7話)  長澤樹(第7話)  徳井優(第7話)  



TV
ミステリー
日本 Color
2020/10/31 ~ 2020/12/19 | 土曜日 | 23:30~23:59 | NHK総合


[出演者(プロフィール)]

【原作】木元哉多『閻魔堂沙羅の推理奇譚』シリーズ
【脚本】古家和尚
【音楽】岩崎琢
【制作統括】出水有三
【演出】渡辺良雄 葛西勇也 石川慎一郎 鈴木航

出演:
閻魔沙羅 (中条あやみ)
【第1回】 浜本尚太 (小関裕太)
【第2回】 向井由芽 (賀喜遥香)
【第3回・第4回】 澤木夏帆 (黒島結菜)
【第5回】 池谷修 (R-指定)
【第6回】 武部建二 (村上淳)
【第7・8回】 新山律子 (牧瀬里穂)



閻魔大王の娘・ 沙羅が生き返りを願う死者に、自分殺しの犯人を当てさせる推理ゲームを仕掛ける!
異色のオムニバス ミステリードラマ(全8回)




NHK総合「よるドラ」(23:30〜23:59)

2020/10/31〜2020/12/19





閻魔堂沙羅の推理奇譚 2020日 渡辺良雄、葛西勇也、石川慎一郎、鈴木航演出 [拡大]



[]


シェアする

フォローする